2004-08-01

sommartorka

på teven... Har börjat läsa och sticka samtidigt. Kom på ett utmärkt användningsområde för några av alla mina vackra stenar i stensamlingen (hm, är det inte så att om man samlar på en sak så samlar man oftast på flera...), de får hålla sidorna på plats när jag läser och stickar samtidigt.
Det har blivit babytossor, en barnmössa och påbörjade strumpor de senaste dagarna. Inte färdigmonterade (såklart) och inte heller fotade.

Åker till storstan (Stockholm) imorgon och är så lyckligt lottad att min mamma bor nära ett antal garnaffärer, så jag ska tillbringa tiden lika delat mellan barnaktiviteter och garnaktiviteter. Rättvist ska det vara. En glad mamma = en mamma med mycket garn.

Sen tycker jag att det är hemskt med alla de här bloggarna som dyker upp på nätet hela tiden. Som man helt besatt måste kolla vad de gör hela tiden (ett litet urval finns här på sidan nu, jag har valt att lista de svenska jag kollar in + några till) och man bara MÅSTE göra som dem... Nu har jag också beställt ull och slända från Åddeboull, precis som Tina... Kardor fick jag med mig från min pappas sommarstuga en gång i våras, så jag har iofs länge tänkt göra det.....Men nu blev det äntligen av, tack Tina!

1 Comments:

Blogger Tina said...

Hej Liisa!
Kul att du också ska börja spinna! Det är det jag säger, man måste alltid ha fler hobbies :)
Vilken ull bestämde du dig för?
Och vilka garnaffärer ska du besöka? Du kanske kan lämna recension senare? Trots att jag bor i Stockholm har jag inte så stor koll på utbudet.
Ha det så bra! Nu måste jag ut och kolla alla bloggar... det är som du säger, verkligen beroendeframkallande!!!!

1/8/04 23:46  

Skicka en kommentar

<< Home