2004-08-27

En basker

En basker blev jag klar med idag:

Och bakifrån:


En sak är iallafall säker... Jag måste bli bättre på att ta kort med den där jämrans digitalkameran...
Baskern är i alpacka och mönstret kommer från Anita Gunnars bok med vantar, mössor, sockor och sjalar (boken heter något liknande men jag kan för mitt liv inte komma ihåg i vilken ordning). Mittstycket stickas med korta varv och två flätor längst ut. Sen sys mössan ihop och man stickar en kant runtom nertill och en liten knopp upptill. Ja, baskern är i damstorlek, men den är inte till mig så barnen fick agera modell. Den ska få bli lite slätare också innan den ges bort till någon som är gift med en fransman (hon försöker värja sig mot det franska, men basker använder hon iallafall!).

När det gäller Rogue så har jag, med lite hjälp, bestämt mig för det gröna garnet. Det röda får bli något annat. Vi börjar första september. Ska bara försöka hinna färdigt med lite annat först... Mot stickkorgen!!

2 Comments:

Blogger Tina said...

Är det rouge knitalong?
Var, när hur?
Kanske jag äntligen gör slag i saken om jag går med...
Och snygg basker (och modell :)

28/8/04 09:34  
Anonymous Anonym said...

Ruskigt gullig unge på baskerbilden. Om man ser till den bilden behövs ingen träning på digitalkamera, den är ju perfekt.

Barbro

28/8/04 12:09  

Skicka en kommentar

<< Home