2004-08-10

I väntan på nästa OS...

Nu måste jag bli klar med saker som kräver koncentration! Nu stundar OS och många långa tv-stunder. Det kan bli spännande, och då krävs stickning som behöver minimalt med uppmärksamhet... Jag funderar på en rätstickad kofta som jag lovat göra till barnens minsta kusin. Och på tröjan till Petter i härligt fett ullgarn. Den tror jag skulle vara slätstickad. Annars funkar sockor ganska bra. Kanske jag ska slå till och sticka ett par benvärmare till Moa?

Har en ärm kvar på den lilla arantröjan. Fiona blev klar i helgen och är måttstickad för att rymma en Bratz på längden. Lilla fickan ska få kardborreband (knappar är förbjudna) bara. La upp för vantar med gotlandsmönster i alpacka. De ska bli till mig själv. Har länge gått och varit irriterad på att jag jämt har så fula vantar! Så nu ska jag få mig ett par sköna, mjuka, och förhoppningsvis vackra vantar.

Jag märker att det mest blir små saker stickade nu, det är ju så varmt!!! Längtar inte direkt efter vantar och ylletröjor, termometern visar 28 grader och solen ligger inte på ännu...