2004-08-19

Paket!

Paket 1:

Är nu på väg till min hemliga vän!

Paket 2:
Till mig från Åddebo ull, innehållande dels kardad ull (2 sorter) och en påse blandad okardad ull och en slända. Barnen var hemma från dagis idag och eftersom Moa kardat på dagis förut satte vi igång.


Jag har även provat att spinna lite. Mina första försök är väl sådär (om man är snäll!). Men Point 5 är ju ett populärt garn. Så vi kan kalla det här för Liisas point 5. Men det är KUL att spinna! Helt klart en ny hobby. Men jag undrar lite, kanske jag kan få tips från någon mer erfaren spinnare. När jag har spunnit blir tråden ganska hårt tvinnad. Ska jag tvinna ihop två trådar av det jag har spunnit, blir det bättre då? Eller ska jag försöka att inte snurra sländan lika fort när jag spinner garnet? Mer om den här nya hobbyn kommer det nog, jag har inte haft möjlighet att pröva i lugn och ro ännu.

Paket 3:

Vantar och sockar i Clown till Petter som fyller år imorgon. Döm om min förvåning när jag började sticka, garnet blev ju inte alls som det tidigare jag stickat i Clown i en annan färg - jämför med sockan till vänster som jag gjorde till Moa förut. Garnet är i varje fall skönt att sticka med och det verkar bli smidiga plagg av det. Och drygt är det också, ett nystan (50 g) räckte till sockarna och 1½ vante.

Paket 4:
Nu ska jag ägna mig åt lite större paket... Petter ska också få en rutchkana (eller rushelkana som det heter i vår familj). Tur att den ligger i en kartong, annars hade jag fått ägna mig åt väldigt innovativ paketinslagning!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så mye fint du har laget siden sist jeg var innom! Jeg ble litt nysgjerrig nå på hva Frau Schwart har fått av deg. Jeg får ta en tur innom siden hennes etterpå. Klem fra Fuglemamma (www.fuglemamma.sprayblogg.no)

22/8/04 19:07  

Skicka en kommentar

<< Home