2004-08-28

This is an ex sweater

Kommer ni ihåg Chamomille, min OS-stickning. Den tröjan "is no more"... Jag rev upp bakstycket igår... Framstycket orkade jag inte riva upp. Den blir alldeles för kort. Och jag är för närvarande lite för bred för Rowans modeller. Och garnet är faktiskt inte så kul att sticka med. Jag stickar ganska hårt, kanske jag borde prova med stickor 5½ istället för 5. Jag ska fråga min ganska mycket nättare och kortare mor om hon vill ärva framstycket och kvarvarande garn, trots att hon helst inte stickar med grövre stickor än 2½...

2 Comments:

Blogger Tina said...

Aj då!
Men ibland är det det enda rätta beslutet. Du får lägga nya krafter på Rogue nu istället!

29/8/04 15:32  
Blogger Liisa said...

hm, ja, så kan det gå när man inte kollar måtten och inte riktigt masktätheten heller... Rogue blir kul!

31/8/04 10:46  

Skicka en kommentar

<< Home