2004-09-03

Big Pack

Ja, ett glasspaket ser bebisfilten närmast ut som. Jag stickade den på tvären enligt Barbros beskrivning. Eftersom de bara hade tre nystan kvar, i tre olika färger, så blev det en Big Pack-filt:


Jag tänkte också ta kort på omlottkoftan jag stickar på. Framstyckena är klara, men de korvar sig sådant och gör sig inte så bra på bild (ännu). Mönstret hittade jag här men jag stickar min i slätstickning, i grå Baby-ull med ränder i rosa-lila-blåflammigt Bambino-ull.

Jag har också börjat på min Rogue, lagt upp och börjat sticka invikningskanten (jag stickar med vridna räta maskor). Rogue ska få bli min kvällsstickning, när bäbitröjan är klar, och mössorna till storasyster och storebror. Någon disciplin får det väl ändå lov att vara!?

Till sist, innan jag sätter mig tillrätta och stickar (såklart!), så hittade jag en del fina saker på www.interweave.com. Ok, säkert ingen nyhet, men det var länge sedan jag var in där och de har också en del om spinning... Som är något jag har tänkt ge mig på nästa vecka, jag har lånat Spinnboken på biblioteket också. (en sak i taget, vad är det??)

PS Här är min nya grytlapp (tack, Kate!):

1 Comments:

Blogger Tina said...

Hehe, glassfilten var fin! Den ungen kommer ju garanterat bli glassoman när han/ hon blir stor :)
Vad är det för garn i den?

Och blev det något från interweave press?

5/9/04 17:53  

Skicka en kommentar

<< Home